Pokračováním v používání našich stránek souhlasíte s zpracováním souborů cookie, které zajišťují správné fungování webu.

Salony nikové parfumerie

Co to je niková a selektivní parfumerie?

Určitě ještě existují mnozí, kteří se dosud nesetkali s pojmem niková parfumerie, proto jsme se rozhodli začít z odpovědi na tento dotaz a zároveň Vám i prozradit, zda niková parfumerie existuje také v V České republice.

                      V podstatě jsou si pojmy niková a selektivní parfumerie poměrně blízké, ale neměly by se zaměňovat. “Selectio” v překladu z latiny znamená výběrový, nejlepší. Již z tohoto překladu je tedy jasné, že při výrobě selektivních voňavkářských výrobků se využívají pouze ty nejlepší a nejmodernější technologie a nejrůznější přírodní a syntetické ingredience a jiné suroviny výběrové kvality. Tyto výrobky jsou charakteristické tím, že se vyrábějí v omezeném množství a je možné je zakoupit pouze v několika málo obchodech. V těchto vůních je více různorodých not a z hlediska své struktury jsou komplikovanější než výrobky, které se prodávají v mainstreamových parfumeriích.

                      Niková parfumerie je “haute couture” (vysoké krejčovství) ve světě vůní. Název pochází z francouzského la niche – výklenek, nika.Nejedná se o obvyklé vůně, nýbrž o umělecká díla, v nichž jejich stvořitel kombinuje, zdálo by se neslučitelné parfémové noty a nechává se vést pouze svou inspirací a vlastním pohledem na parfumářské umění a filozofii, boří zavedená pravidla a mícháním různorodých ingrediencí vytváří složité kompozice.

                      Jedná se o vrcholná díla vytvářená známými parfumářskými domy s bohatou historií, které zaměstnávají nejlepší a nejkreativnější parfuméry, nejvytříbenější ”nosy” naší doby. Tyto voňavkářské výrobky jsou vyráběny pro opravdové estéty schopné ocenit každou jemnou nuanci, každou jen slabě patrnou notku v symfonii vůně. Jsou určené lidem, kteří volí originalitu, styl a individualitu, a ne zvučný název a přísliby reklamních sloganů. Niková parfumerie na straně jedné symbolizuje pokrok, hraničící až s provokací, na straně druhé pak návrat k tradicím, kdy výroba vůní byla uměním.

                      Nikové značky, ač se objevily již dříve, udělaly důležitý krok ve svém rozvoji v polovině 90. let minulého století. V tuto dobu mnozí výrobci parfumerie se snahou o to, aby jejich výrobky byly dostupnější, začali používat velké množství chemických složek a vytvářet nápadité, ale nevýrazné a pomíjivé vůně. Nicméně náročný spotřebitel chtěl víc a alternativou přehršle průměrnosti se stala právě niková parfumerie. Tj. nikové značky úzce specializovaných firem, které nebyly součástí významných parfumářských domů, ale zabývaly se výhradně vytvářením parfémů. To umožnilo odlišit nikovou parfumerii od mainstreamových výrobků. Jejím kompozicím je vlastní velmi specifický charakter, často složitý, nevšední, jsou určené náročnému a vnímavému spotřebiteli. Člověk, který není na toto připraven, může být někdy šokován nezvyklými vůněmi a jejich strojeností.

                      Nikové kompozice však stále zůstávají věrné tradicím parfumářského umění. V jejich složení jsou přírodní afrodiziaka, esence a aromatické oleje nejvyšší kvality. Molekuly přírodních éterických olejů mají výbornou schopnost průniku do pokožky, po nanesení se otevírají a slívají s její vůní, vytvářejíce tak unikátní aroma, které provokuje a dráždí. Nikové vůně mohou přivádět do rozpaků a udivovat, klamat a vábit k sobě, zdát se příliš složitými, anebo naopak svazovat svou prostotou a vytříbeností, vtahovat do vzpomínek a snů. Nesporné je pouze jedno, rozhodně Vás nenechají lhostejnými. A mimochodem, niková parfumerie v Praze existuje a naše firma je jednou z mála, která se zabývá její propagací a rozvojem.

Jaké jsou zvláštnosti nikové parfumerie?

                      Nikové parfumářské výrobky nejsou vyráběny ve velkém množství a nesnaží se zavděčit masovému spotřebiteli. Výrobní kapacita je mnohdy omezena množstvím surovin, které lze získat za rok. Velkou roli hraje také, jaká úroda té či oné suroviny byla v konkrétním roce a místo, z něhož pochází.

                      Často se vyznačuje nevšedními vůněmi. Niková parfumerie velmi často používá neobvyklé suroviny, které dodávají vůním různé odstíny. Noty mohou být poměrně vzácné, a někdy i unikátní. Například agarové dřevo a šampaňské, mokrá kůže a dřevo vystavené mrazu, zelená tráva a žampióny, rum a guajakové dřevo, vůně tabáku a medová melasa. 

                       Co se týká obalu a flakonu, zde vše záleží na fantazii a vkusu parfuméra. Někdy mohou být záměrně prosté, strohé, klasických tvarů. Ale existují i značky, jejichž flakony jsou vyráběny a zdobeny ručně s pomocí vzácných druhů křišťálu, kovů, drahokamů, drahého dřeva, kůže atd. Některé z těchto exkluzivních flakonů můžete vidět v našem obchodu.

                        Většinou se nikové parfumářské výrobky neprodávají ve velkých řetězcích nebo hypermarketech. Údělem nikové parfumerie jsou menší butiky, které vytvářejí aureolu kusové výroby a dodávají zboží roušku elitárnosti. Nikové značky často zůstávají v pozadí, málokdo o nich ví, nevyrábějí se ve velkých sériích, počet značkových butiků nebývá vysoký. Jen zřídka spatříte reklamu na nikový parfém na stránkách módních časopisů. Výrobci nikových značek totiž spíše utrácejí za výběrové suroviny a exkluzivní aromata, než za reklamu. Nikové vůně není možné zfalšovat, nebo vyrobit cokoliv podobného. Jsou na to příliš složité a drahé.

                         Mnohé parfumářské domy mají svou vlastní legendu, která je často, tak jako například pověst tom, že Napoleon dával přednost výrobkům firmy Houbigant, historickou pravdou. Na dlouhé a samostatné povídání by pak také bylo vyprávění o starodávných vůních, obnovených, nebo vyráběných po mnoho let s až pedantským dodržováním receptur a technologie výroby.

                         Dnes, v době globalizace, je velmi důležité umět podtrhnout svou individualitu. Lidé už se nespokojí pouze s tím, že mají výrobky světových značek, nechtějí nosit to, co nosí jiní a vonět stejně, jako ostatní. Proto se při výběru vhodné vůně často přiklánějí k výrobkům ze světa nikové parfumerie, kde mají záruku nejenom vysoce kvalitního, ale i exkluzivního zboží. Niková aromata jsou výhodná tím, že je můžete používat v každodenním životě, ale zároveň se tím odlišit od davu. Niková parfumerie je spojena s emocemi, neočekávanými asociacemi a momentálními náladami, představuje duch nekompromisní svobody a sebevyjádření. Tyto vůně nejsou v doslovném smyslu tohoto slova pro všechny. Lidé, kteří dokážou ocenit tyto parfumářské výrobky, jsou vybíraví estéti dávající přednost unikátnosti, přirozenosti a kvalitě surovin.

                        Kdo jednou zkusí nikovou vůni, už se nedokáže vrátit zpátky k mainstreamu, dokonce ani k výrobkům, které patří do kategorie luxusních! Přirozené aroma je velkolepější. Cítíme ho každou buňkou našeho těla. Exkluzivní vůně jsou zajímavé právě tím, že nabízejí spotřebiteli ne možnost držet krok s módními tendencemi, ale unikátnost. Niková parfumerie je výzvou a přesným opakem tuctového zboží ”zavedených” značek vyrábějících komerční vůně, které se stávají elitními jen díky masivní reklamě. Niková parfumerie je novým stupněm v evoluci parfému, je to celý svět okouzlujících vůní a dříve nepoznaných kombinací odstínů a not, opravdová láska a vášeň na celý život.

                        Poprvé se s ní seznámit, nebo pokračovat ve vztahu s ní, Vám navrhujeme v našem internetovém obchodě a našich salónech nikové parfumerie v Karlových Varech a již velmi brzo také v Praze.